MODULAGE, a range of services and resources to edit your digital training project.

Mobile-learning, E-learning, MOOC, COOC, Blended-learning, Serious-game, etc.

Modulage Pro

A team of trainers, coaches and consultants to support every stages of your project.

  • Learning impact diagnosis
  • Learning content engineering and architecture
  • Storyboarding and creativity
  • Measurement of  results

Modulage Pro

Modulage Studio

A platform of creative and technical resources to empower your digital content.

  • Graphic designers, illustrators, photographers
  • Video shooting and editing, voiceover
  • Motion designer, Serious-Game
  • Integrating and coding online content

Modulage Studio

Modulage Live!

Get access to all MODULAGE solutions…and more, to boost your meetings and conferences

Modulage Live!

Create
learner-focused training solutions

Design
content by using a collaborative process

Assemble
the selected solutions

About us

Where do we come from, what are we,
where are we going?

Paul Gauguin

Find out more

Tips & News

Soon find our articles & tips

They trust us

Nous avons fait appel à Modulage pour mettre en forme une présentation dense et complexe de manière à la rendre accessible et vivante. Compréhension rapide de la demande, communication fluide et directe, production conforme au contrat passé et, pour ne rien gâter… les engagements sur les délais sont clairement tenus ! Bref, je n’hésiterai pas de refaire appel à Modulage en cas de besoin.

Modulage n’est pas une entreprise de plus dans la nébuleuse des créateurs de contenu digitaux (e-learning, blended…etc.). Modulage se distingue par l’expertise pédagogique que porte les 2 fondatrices, Noémie et Monique. Nous avions plusieurs modules e-learning à notre actif et avons contacté Modulage pour afin de modéliser un module et à terme externaliser la future production. Dans leur proposition, elles ont été au-delà de la demande, puisque elles ont réalisé une analyse des besoins, une analyse des modules existants (en toute bienveillance) et on fait une proposition pédagogique, disruptive tout en restant dans le cadre de référence de Hager.